« Vissza a suli oldalára
E-napló Felvételi, beiskolázás Elérhetőségek Beiratkozás
július
10.

Felemelő élmény volt idén is a PYM!

Az idei nyáron július 1-7-ig Nyitra volt a házigazdája a Nemzetközi Piarista Ifjúsági Találkozónak (PYM - Piarist Youth Meeting).

Iskolánkat Péli Sándor tanár úr vezetésével Pintér Erzsébet, Soós Anna, Zách Rita, Csipai Noémi, Hárs Anna, Hárs Róza, Lobmayer Hajna, Mihály Míra, Módli Boróka, Jakóts Karolina képviselte.

(Kép: Szathmáry Melinda)

"Többen közülünk már rutinos PYM résztvevők voltak, de sokan az első ilyen találkozón vettek részt – köztük én is. Életünk talán egyik legjobb táborát élhettük át, amit most át szeretnénk adni nektek egy pár sorban. Kezdve ott, hogy mennyi új embert megismertünk már az első percektől. Mindenki egy olyan csoportba volt beosztva, ahol senkit nem ismert. Angolul folytak a csoportos beszélgetések, az előadások - kivéve a mindennapos szentmiséket. Ezek minden nap más nyelven, a résztvevők nyelvén szóltak - szlovák, cseh, lengyel, magyar, fehérorosz. De ettől sem kell megijedni, mert ha valamit nem értettél csak bekapcsoltad a rádiót, és ment a saját nyelveden a fordítás.

Reggelente táncos imádsággal kezdődtek a programok, ezután mentünk reggelizni, majd kiscsoportra. A kiscsoportban elmondtunk egy imát, majd beszélgettünk az aznapi témáról (például: Isten szeret, bűn, megváltás). Mentünk egy-egy kört, hogy ki miért hálás, hogy mit kér a Jó Istentől.

A kiscsoport után jöttek a napi programok, amik nagyon változatosak voltak. Kedden kimentük a városba, és itt kaptunk feladatokat. Aztán következett az ebéd, majd újra kiscsoport, és jöttek a Workshopok (például: dráma, sport-úszás, röplabda, tánc, ének-zene). Minden délután kaptunk szabadidőt, este a vacsora után zenés, énekes dicsőítés/szentségimádás következett, ami óriási Isten élményekkel ajándékozott meg minket.

A többi nap a fő programban tért el: szerdán kirándultunk Dražovcere, ahol éjszakába nyúló szentmisével zártuk a napot. Csütörtökön röplabda bajnokság volt, illetve ezzel párhuzamosan csoport feladatok. Pénteken lehetett menni szabadidőben várost nézni vagy strandra. Szombaton Trencsénbe utaztunk busszal. Itt megnéztük a várat, sárkányhajóztunk és pihentünk a family center-ben. Vasárnap pedig reggeli, pakolás, ebéd és szentmise után nem maradt más hátra, mint a könnyes búcsú.. aztán elindultunk haza."

Összefoglaló kisfilm is készült az eseményről, melynek forrása a BPG.

Fotók és szöveg: Csipai Noémi

blog programajánló | Tovább a programokhoz
Králiky

Ismét sítúra a Felvidéken! Február 2019. február 8-10.

Piarista ifjúsági csoportok

Piarista kötődésű ifjúsági csoportok indulnak az iskolában azoknak, akik közösségre, barátokra, őszinte beszélgetésekre és a hit megélésére vágynak.