Kerékpáros zarándoklat Brenner János boldoggá avatására

Április 29-én reggel részt vettünk a vasárnapi szentmisén a Piarista templomban. Mise végére összegyűlt a csapat, és a biciklik felpakolása után elindultunk a kisbusszal. Hosszú utazás után, fél 3-kor megérkeztünk Zalakomárra, ahol Palkó tanár úr már lelkesen várt minket. Innen biciklivel indultunk a Kis-Balaton felé, ahol betértünk a Kányavári-szigetre egy kis madármegfigyelésre. Felmentünk egy hídra is, ahonnan gyönyörűen beláttuk a Kis-Balaton rejtett zugait. Estére, 55 km biciklizés után megérkeztünk a csodás szállásunkra, ahol tető volt a fejünk fölött, de más nem igazán. Tisztálkodást illetően kizárólag hideg vizes kézmosásra volt lehetőség. A helyi plébános mondta is nekünk, hogy bizony itt már évtizedek óta nem járt senki. Mivel éhes volt a csapat, elkezdtünk vacsorát készíteni. A rendelkezésre álló alapanyagok csupán főtt virslit és majonézes kukoricát tettek lehetővé. Szálláshelyünkön a körülményekre való tekintettel nem mindenki tudott aludni. Reggel elfogyasztottuk az előző napi vacsorával megegyező reggelinket, amihez már szörp is rendelkezésünkre állt, amely számunkra igazi luxust jelentett. Reggeli után ismét útnak indultunk. Kallósdon és Türjén megnéztünk egy-egy Árpád-kori templomot, majd Mindszenty bíboros szülőfalujában, Csehimindszenten is betértünk a nemrég felújított templomba, és a Mindszenty emlékmúzeumba is, ahol körbevezettek minket. Délután meglátogattuk a Jeli Arborétumot, ahol gyönyörködhettünk a virágzó rododendronokban. 75 km biciklizés után megérkeztünk szombathelyi szállásunkra, egy kollégiumba, ahol még egyszer jól laktunk virslivel és majonézes kukoricával. A csapból meleg víz is jött, sőt zuhanyozni is tudtunk, ráadásul ágyak is voltak, így aludni is tudtunk. Reggeli után kimentünk a szombathelyi Emlékmű-dombra. Itt részt vehettünk Brenner János vértanú boldoggá avatásán, amely mindannyiunk számára felemelő élmény volt. A szertartás után megelőlegeztük a hazautat egy kis fagyival, majd 3 óra körül elindultunk a kisbusszal.

Összességében egy élmény volt számunkra átélni ezt az utat, és alkalmanként a nélkülözés állapotát. Hihetetlenül jól éreztük magunkat. Gyönyörű tájakon jártunk, rengeteget nevettünk. Élményeink alapján hatalmas lelkesedéssel vágunk neki a következő biciklitúrának is.

Menyhárt Csenge, Téglás Réka

Naptár
Aktuális | Következő események
Naptár Hírek Blog Galéria

Design: Unicial Program: Florka

Támogatók: logo logo logo logo