Lelkigyakorlat Mátraverebély-Szentkúton

Az iskolánkban a spirituális nevelés részeként minden évfolyam (5-12-ig) minden osztálya évente egyszer (ősszel vagy tavasszal - beosztás szerint) részt vesz egy-egy 2 és fél napos lelkigyakorlaton. A helyszínt, a szállást, az étkezést és a szabadidős tevékenységeket az osztályfönökök (és helyetteseik) szervezik meg, és van minden lelkigyakorlatnak egy lelki vezetője, aki a lelki programokért, az évenként megadott lelki tartalmak megvalósulásáért felelős. Vannak közös osztálytevékenységek, de alapvetően a kiscsoportos foglalkozások, a szentmise, a zarándoklat, az imádság, az elmélkedés és az éneklés adnak lehetőséget a lelki emelkedésre és gyarapodásra a diákoknak, a tanároknak és a segítő csoportvezetőknek egyaránt.

Idén a 8. a osztály Mátraverebély-Szentkúton töltötte ezt a szokásos lelkigyakorlatot, melynek beszámolóját az osztályfőnök, Csongor-Kiss Rita közreadása révén olvashatjuk.

"Szeptember 12-én reggel indult a 8.a osztály Mátraverebély–Szentkútra, az éves szokásos lelkigyakorlatra. Csodásan sütött a nap, ideális túraidőnk volt.

Busszal mentünk Nógrádmegyerig, majd onnan gyalog tovább a kijelölt úton. Zarándoklatunk elején elkészítettük a keresztet, melyet a réten szedett virágokkal díszítettünk fel, és amelyet a fiúk felváltva vittek.

A 16 kilométeres zarándoklat során a diákok hol egyedül, csendben, hol baráti társaságban, beszélgetve, hol pedig énekelve haladtak előre. Utunk során sok kedves emberrel találkoztunk, egyik faluban például egy néni beengedett minket a házába, hogy megtölthessük a kulacsainkat.

Fáradtan, de jóleső érzésekkel érkeztünk meg Szentkútra. Épphogy megpillantottuk a templomot, megszólaltak a harangok, köszöntötték a zarándokokat. Egyenesen az oltárig mentünk a „Boldogasszony anyánk” című éneket énekelve. Lóránt atya fogadott és köszöntött minket, megdicsérte szép énekünket.

Vacsora után vidám csapatépítő játékokat játszottunk, majd viszonylag korán nyugovóra tértünk, hiszen a zsolozsma már 6 órakor kezdődött.

Felemelő érzés volt a szerzetesek énekét hallgatni. A reggeli dicséret után részt vettünk a Szentmisén, majd korgó gyomorral masíroztunk az étterembe, ahol jól belaktunk bundás kenyérből. A kegyhelybemutató során sok mindent megtudtunk az itt megesett csodákról, a kútból folyó víz gyógyító hatásáról...

... és arról, hogy miért van a templom oltárában levő Mária szobron mindig más-más ruha, és ki készíti ezeket a ruhakölteményeket.

A nap hátralevő részében gyónási lehetőségünk is volt, majd az ezt követő elmélkedés után ebédeltünk.

Volt némi szabadidőnk is, így még elsétálhattunk a Szent László sziklához, illetve a remetelakásokhoz. Aki szeretett volna ajándékot vinni családtagjainak, megtehette a kegytárgyboltban.

Öröm volt olvasni a gyermekek visszajelzéseit. Kivétel nélkül, mindenki jól érezte magát ezen a csodás helyen, elvonultan, messze a város zajától, az őszi színekben pompázó természetben, jó társaságban, igényes szálláshelyen.

Köszönjük Zsóka néninek a lelkigyakorlat-vezetést, a gondolatokat, a novellát, amely az élet értelmét boncolgatta, valamint azt, hogy őszintén mesélt nekünk az életéről, és azt is megtudhattuk, hogyan vezetett az útja a Piárba."

Szöveg és fotó: Cs-K. R.
Naptár
Aktuális | Következő események
Naptár Hírek Blog Galéria

Design: Unicial Program: Florka

Támogatók: logo logo logo logo