Művészeti sikerek - online rajz fakultációs órák

Győrffy-Kovács Adrienn tanárnő az alábbi írásban mutatja be, osztja meg az online rajzfakultációs órák tapasztalatait.

A tizenkettedikesek két csoportban dolgoztak, minden héten szerdán a rajzból érettségizőknek (idén 17 fő) egy, később két óra online művészettörténet előadást tartottam, s ehhez kapcsolódóan érettségi feladatokat oldottunk meg. Ebben az évben a vírushelyzet miatt nem kapnak lehetőséget az érettségizők, hogy bemutassák a portfóliókat, amelyre már két éve folyamatosan készültünk, így csak a művészettörténet írásbeli vizsgát fogják megírni.


Őri Julianna (12.c) Tigris

A második csoport tanulói sokféle festészeti, grafikai feladattal tették teljessé az otthon töltött idejüket, s fejlesztették, csiszolták tovább az eddig megszerzett tudásukat. Volt, aki a fotózásban teljesedett ki, és volt, aki az olajfestésben, akvarell technikában vagy a grafikában mélyült el inkább. A 11. évfolyamos rajz fakultációs diákok minden pénteken hétről hétre újabb feladatokat oldottak meg, öröm volt nézni, mennyit fejlődtek, hogyan forrott ki egyéni stílusuk, hogyan vált egyre szorosabbá, hogyan erősödött meg a művészettel való kapcsolatuk.


Csizmadi Janka (11.c) Felülnézet

Csodálatos alkotások születtek! Hihetetlen élmény volt megtapasztalni azt, hogy aki szeret alkotni, annak még az online térben is sikerül megvalósítania az elképzeléseit!

Volt egy alkalom, ahol szobortörténeti ismeretekkel kezdtük az órát, majd a feladat szobor tervezése és megalkotása volt a megadott 10 fogalom témakörében (rejtőzködés, emelkedés, ámulat, törékenység, tökéletesség stb..) - csak annyit láttam a laptopom képernyőjén, hogy valakinél nagy füst száll a levegőben, éppen viaszból készült egy szobor, volt, aki só-liszt gyurmából készítette el a feladatot.


Fabók Csongor (11.A)

Egy másik feladatnál a szimmetriára-asszimetriára épülő ruhákat, belső terek anyagmintáit kellett megtervezni, volt olyan, hogy a metamorphosis, átalakulás folyamatát kellett bemutatni festményben vagy grafikában (egy arc hogyan változik állattá, vagy az öregedés fázisainak bemutatása), s lehetett folyamatokat festeni (pl. hogyan romlik meg egy gyümölcs, hogyan fejlődik ki egy mag stb.)


Jakab Nikolett (12.B) Belső terek

Próbáltuk megfogalmazni azt, hogy az időt hogyan lehet megjeleníteni a festészet nyelvén, s ehhez kapcsolódóan áttekintettük a fotózás, a különböző művészettörténeti korszakok megoldási formáit, stílusirányzatait.


Koós Gábor (12.A) Tájfotó

Sok olyan feladat volt, ahol montázs technikát is lehetett alkalmazni, kör alaprajzra olyan képeket kellett megfogalmazni vizuális nyelven, amelyek táplálkozhattak aktuális napi történésekből, emlékekből, fontos eseményekből. Saját írásjelekkel kiegészített egyéni világot kéziratot kellett megtervezni a középkori Vojnich-kézirat alapján. Festettünk zenére is, illetve a hangszerek formájából kiindulva készítettünk festményeket, grafikákat.

 
Csizmadia Janka (11.C) Vojnich-kézirathoz animáció


Plette Bulcsú (11.B)

A tizenegyedikesekkel a művészetterápia területére is elkalandoztunk, a barátságról, személyközi kapcsolatokról, fejlődési szakaszokról gondolkodtunk közösen, s ezeket alkotásokban fogalmaztuk meg.


Magyaros Réka (12.C) 

Csillagközi terekbe léptünk, s választottunk hozzá egy hétköznapi tárgyat, amit ebbe a térbe helyeztünk - a képeknek különös hatása lett, mert a tárgy megváltozott, szokatlan kontextusba került, új jelentést kölcsönözve a megszokott dolgoknak.


Szabó Luca (11.A)

Sok kortárs művész munkáját ismerték meg a diákok, a Műcsarnok aktuális kiállításait is bebarangoltuk az online térben, (Derkovits ösztöndíjasok kiállítása) virtuális képgalériákba látogattunk s olyan fogalmakat gondoltunk újra, mint egyedüllét, emlékezés, disszonancia, láthatóság, stb…

Úgy látom, hogy az online órák sok lehetőséget rejtenek magukban, s ezeket a tapasztalatokat, élményeket a kontakt iskolában is tovább szeretném vinni.

Mindkét évfolyammal készültünk a XV. Országos Képzőművészeti Biennáléra, négy tanulónk alkotásait a neves művészekből álló zsűri kiállításra érdemesnek találta, a műveket a hajdúszoboszlói Béke Hotel Galériájában május közepéig lehet megtekinteni: Igerth Mira 12. a két festményét, Baráz Anna 12.b, Hárs Róza 11.c, és Szántai Hédi 10. b osztályos tanulók egy-egy művét válogatták be a kiállításra.

További képeket a Művészeti faliújságon nézegethettek (a Média fülön a Művészeti faliújság mappában lehet megnézni).

Győrffy-Kovács Adrienn
rajztanár

Az indexképen Igerth Mira (12.A) Rothadás c. képe látható.

 

Naptár
Aktuális | Következő események
Naptár Hírek Blog Galéria

Design: Unicial Program: Florka

Támogatók: logo logo logo logo
logo logo